lørdag, marts 12, 2016

Tæppe til Emma


Jeg har de sidste måneder hæklet et tæppe til min datter.

Jeg har brugt opskriften Sunny Spread, som er gratis til rådighed her


Alle cirklerne er hæklet af Drops Delight farve 17 ( Hindbærkage). 
Det er utroligt, så mange nuancer, der er i det garn.


Jeg har hæklet med Drops Delight nr 01 (Grå) om alle cirklerne 


Jeg har valgt at sy alle firkanterne sammen, da jeg godt kan lide at tæppet bliver helt fladt og glat på både for- og bagside. Jeg lægger firkanterne ret mod ret og syr gennem begge lænker på begge firkanter - undlader at stramme. 
Jeg har syet firkanterne sammen med Drops Fabel, da det er lidt fastere og tyndere end Drops Delight - jeg synes Delight bliver for "fluffy" at sy sammen med.


Mon ikke der er andre end mig, der har små hjælpere ?? 
Jeg har altid svært ved at få taget billeder af håndarbejde, uden at der kommer en kat med .....


Håber tæppet kommer til at lune min datter i mange timer.

Jeg lavede for ½ år siden et tæppe efter samme opskrift til min søn. Det var i nogle helt andre farver og fik derfor et helt andet udtryk - se det HER 


13 kommentarer:

  1. hej Dorte,
    hvor er det blevet flot ! Jeg får helt lyst til at starte på sådan et tæppe :-) Kan du huske hvor meget garn du har brugt ?

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for pæne ord. Jeg har glemt antal nøgler - jeg kan få min datter til at veje det og svare dig igen senere. Jeg vil umiddelbart tro at der sammenlagt er brugt 22 - 25 nøgler a 50 gram.

      Slet
  2. Svar
    1. Tæppet vejer ifølge min datters køkkenvægt 1275 gram. Det er 26 nøgler drops delight. Jeg tror du skal bruge 11-12 grå og 14-15 farvede.

      Slet
  3. Hej
    Det var dog et flot tæppe du har lavet til din datter. Jeg har prøvet at finde DANSKE opskrifter, ved du om de findes, da jeg ikke kan engelsk.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak 😀 Jeg kender til en dansk opskrift som jeg tror er en direkte oversættelse af den engelske som jeg har brugt. Den finder du her http://www.hendesverden.dk/handarbejde/hakling/Vinder-af-DM-i-hakling-2014-Haklet-tappe-med-sole-i-ruder/

      Slet
  4. Det er to flotte tæpper du har hæklet og sat sammen. Hvor meget måler fx din datters tæppe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det måler ca 150 x 200 cm. Der er brugt 176 firkanter

      Slet
  5. Kære Dorte, det er virkelig et smukt tæppe, du har hæklet.
    Jeg vil gerne lade mig inspirere af dit garnvalg. Jeg kan godt finde frem til farveskiftegarnet, men jeg kan ikke finde ensfarvet Drops Delight. Er de mon fordi din grå farve ikke er ensfarvet? Jeg har svært ved at se det! Håber du kan hjælpe mig.
    Venlig hilsen Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Den grå er også drops delight / skifter i forskellige grå nuancer - jeg har syet sammen med drops fabel i grå - synes ikke delight er stærkt nok til at sy med

      Slet
  6. I have three cats at home and I think they would love this carpet!!!

    SvarSlet
  7. Jeg havde ret, jeg købte et tæppe i går.

    SvarSlet